2020-03-30
Zalety stosowania nakrętek zamkniętych
Istnieją dwie metody łączenia felgi z piastą samochodu. Pierwsza z ich to klasyczne śruby, a druga to szpilki do felg aluminiowych, występujące w zestawie z nakrętkami. I tu należy się na chwilę zatrzymać. Na rynku można znaleźć dwa rodzaje nakrętek do szpilek felg aluminiowych i stalowych. Są to nakrętki otwarte, przelotowe oraz nakrętki zamknięte. Te pierwsze są tańsze w zakupie, te drugie droższe. Specjaliści nie mają jednak wątpliwości, że najlepszym wyborem jest nakrętka zamknięta.
Dlaczego nakrętka zamknięta płaska to dobry wybór?
Przyjrzymy się temu, jak skonstruowana jest nakrętka zamknięta. Jeden z jej końców jest zabudowany. Już samo to daje nam wiele do myślenia. Brak otwartych szczelin w nakrętce zamkniętej zabezpiecza nakrętkę i szpilkę przed działaniem wilgoci i brudu. Ich oddziaływanie może z czasem prowadzić do uszkodzenia gwintu, a także zapieczenia nakrętki na szpilce. Efektem będzie konieczność użycia większej siły do odkręcenia nakrętki. To z kolei może prowadzić do jej uszkodzenia lub obrobienia. W obu przypadkach będziemy musieli liczyć się z koniecznością wymiany na nową.Nakrętka kołpakowa zamknięta m8 a wygląd koła
Kolejnym ciekawym przykładem nakrętki zamkniętej jest nakrętka kołpakowa m8. Charakteryzuje się ona półokrągłym wykończeniem, który nadaje jej ładnego wyglądu. Ten rodzaj nakrętek stosowany jest do mocowania obręczy ozdobnych i kołpaków, stosowanych w wybranych modelach felg – zwłaszcza tych szprychowych i z szerokim rantem. Nakrętka kołpakowa zamknięta m8 wygląda bardzo ładnie, a tym samym wzbogaca estetykę felgi, nadając jej dopracowany wygląd.Nakrętka zamknięta z ruchomą podkładką
Kolejnym powodem do stosowania tego typu nakrętek jest bezpieczeństwo jej użytkowania. Dotyczy to szczególnie nakrętek zamkniętych z ruchomą podkładką obrotową. Jest to specjalny element nakrętki, który zapobiegnie obrabianiu felgi przy dokręcaniu koła. Stosowanie tego typu nakrętek pozwala uniknąć zarysowania lub otarcia alufelgi kluczem, który może odskoczyć przy dokręcaniu śrub „na siłę” (czego robić oczywiście nie powinniśmy).Nakrętka zamknięta płaska a pewne osadzenie klucza
Czy zdarzyło wam się odkręcać śruby w kołach i ciągle zmagać się ze spadającym z nakrętki kluczem? Mogło to być spowodowane jej małą szerokością. Stosując nakrętki zamknięte, klucz do kół uzyskuje oparcie na znacznie większej powierzchni. Bardzo to ułatwia odkręcanie i dokręcanie szpilek, bez ryzyka wielokrotnego spadania klucza i możliwości uszkodzenia felgi aluminiowej lub karoserii.Podsumowując wszystkie zalety stosowania nakrętek zamkniętych, należy wymienić:
- ochrona przed wilgocią i brudem,
- wysoka estetyka połączenia,
- bezpieczeństwo użytkowania dzięki ruchomej podkładce,
- wygoda i pewność operowania kluczem do kół.