Felgi aluminiowe z rantem

2019-12-02


Felga samochodowa to obręcz wykonana ze stali lub aluminium. Dziś zdecydowana większość kierowców i miłośników motoryzacji nie ma wątpliwości, że najlepszym wyborem do samochodu jest felga aluminiowa. Powodów, które za tym przemawiają nie brakuje. Felgi aluminiowe występują w setkach wzorów i rozmiarów, pozwalając na precyzyjne dopasowanie do marki i modelu samochodu, a także jego wygląd. Spośród nieograniczonej ilości alufeg dostępnych na rynku, ciekawą propozycją się felgi aluminiowe z rantem. Co to takiego?

Czym się różni alufelga z rantem od felgi klasycznej

Rant jest to dodatkowy element – obręcz, mocowana do właściwej felgi. Rant alufelgi najczęściej jest skręcany z główną felgą. Służą do tego dedykowane śruby i fabrycznie wykonane otwory, które pokrywają się rozmieszczeniem i średnicą na feldze i rancie. Trzeba bowiem wiedzieć o tym, że ranty do felg można zakupić od razu z felgami lub dokupić je w późniejszym czasie, korzystając z dedykowanych ofert. Wystarczy tylko znać model swojej felgi i dopasować do niej właściwy rant. Różnica w wyglądzie pomiędzy alufelgą bez rantu i z rantem jest widoczna na pierwszy rzut oka. Felga z rantem wydaje się szersza, a jej ramiona są cofnięte do środka. Przy felgach bez rantu ramiona zdają się być wysunięte niemal do samej zewnętrznej krawędzi felgi.

Po co stosuje się rant skręcany w felgach aluminiowych?

Jest to pytanie z pogranicza filozofii i techniki. Można długo nad tym zagadnieniem dywagować, przytaczając najróżniejsze argumenty. My przedstawiamy te najczęściej wymieniane przez miłośników samochodów z felgami z rantem.
  • Wygląd – bezsprzecznie samochód z felgami aluminiowymi z rantem prezentuje się znacznie korzystniej od innych. Szczególnie jeśli jest to samochód z obniżonym zawieszeniem, do którego kierowca chce założyć szersze niż zwykle opony. Rant dodaje takiemu pojazdowi atrakcyjności wizualnej i oczywiście w każdym momencie może zostać zdemontowany. Będzie to jednak wiązać się z koniecznością zdjęcia opon i założenia węższych, odpowiadających szerokości felgi aluminiowej bez rantu.
  • Zwiększenie szerokości – zależnie od tego, jak szeroki jest rant felgi, czyli o ile wystaje poza krawędź obręczy, o tyle powiększa się jej szerokość. Dla kogo będzie to miało decydujące znaczenie? Oczywiście dla wszystkich kierowców, którzy kochają szybką jazdę wyczynową. Pod tym pojęciem należy szczególnie rozumieć tzw. drift. Im szersza opona, tym samochód uzyskuje lepszą przyczepność na idealnie płaskiej drodze. Oczywiście taka opona nie zapewnia już równie wysokiego komfortu prowadzenia w terenie, ale nie do tego celu felgi z rantem zostały stworzone.
  • Zabezpieczenie felgi – alufelgi z rantem skręcanym, są jednocześnie lepiej chronione przed uszkodzeniami mechanicznymi. Zjechanie z wysokiego krawężnika, które najczęściej powoduje zarysowanie lub uszkodzenie krawędzi felgi aluminiowej, w tym przypadku będzie skutkować jedynie uszkodzeniem rantu. W przypadku jeśli jest on dokręcany, stanowi element wymienny, który można łatwo poddać regeneracji lub wymienić na nowy.
  • Jak mocowany jest rant do felg aluminiowych?

    Najczęściej stosuje się technologię mocowana z użyciem śrub. Są to śruby ozdobne, których główki mogą być lakierowane na inny kolor niż obręcz, a ich wystająca główka również ma działanie dekoracyjne. Rant do felg mocowany jest bardzo dużą ilością śrub, co ma zapewnić równomierne przenoszenie obciążeń, szczelność, a także wysoki poziom bezpieczeństwa użytkowania.

    Jakie marki wyglądają najlepiej z felgą z rantem

    Felgi z rantem najczęściej są wybierane przez kierowców niemieckich i japońskich marek samochodów. Niekwestionowanymi faworytami są tu samochody BMW, Audi, VW, a także Mercedes i Honda. Można śmiało przyjąć, że wszystkie samochody poddane tuningowi optycznemu, w tym przede wszystkim z obniżonym zawieszeniem i stylizowane na german style i JDM, doskonale będą wyglądać z alufelgami z rantem.
  • JDM (Japan Domestic Market = Rodzimy Rynek Japonii), są to sportowe modele samochodów, najczęściej produkowanych w latach 80 i 90 XX wieku. Charakterystyczny wygląd, sportowy pazur, duża moc silnika, czyli wszystko co sprzyja driftowaniu. Honda Civic, Prelude to jedne z najczęściej tuningowych w ten sposób modeli samochodów.
  • German style – tutaj mamy do czynienia z tuningiem optycznym samochodów niemieckich marek. Polega on na mocnym obniżeniu zawieszenia, przyciemnieniu szyb, a także usunięciu wszystkich oznaczeń i wygładzeniu nierówności i przetłoczeń, w tym wymianie atrapy grilla, wyrównaniu tylnej klapy, a także dodaniu elementów chromowanych, w tym przede wszystkim felg aluminiowych z rantem.
  • Rat Style – ciekawa forma tuningu optycznego, do którego felgi aluminiowe z rantem idealnie pasują. Ten styl ma upodobnić samochody do … szczurów. Robi się to poprzez celowe pokrywanie maski rdzą, montaż bagażników dachowych z beczkami lub walizkami oraz inne wyrafinowane formy czynienia samochodu brzydszym i bardziej zaniedbanym niż jest w rzeczywistości.
  • Podsumowując, felgi z rantem są doskonałym wyborem do każdego modelu samochodu, którego zamierzamy poddać nawet delikatnej formie tuningu optycznego.
    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Zamknij
    pixel